Summa sidvisningar

onsdag 30 maj 2012

Godset Randrup

Ikväll vill jag berätta för er vad jag gjorde när jag slutade skolan. Jag skulle som många andra tjejer lära mig hushålla, jag tror mest man var barnflicka och hushjälp/ aupair. Varför jag kom på att berätta detta? Jag hittade urklipp från Bo Bedre en dansk inredningstidning, det var på det godset hos familjen Hjort jag lärde mig laga mat, sköta ett hushåll, ta hand om fyra barn, två flickor som gick i skola, två små pojkar. På godset bodde tre generationer. Yngsta pojken charmtrollet Jens är kvar på godset och odlar den välsmak- ande potatisen "Vildmosepotatis"
När jag tittade på bilderna i tidningen blev jag helt nostalgiskt, tänk den vuxna mannen har jag burit runt på. Hans mamma hette Karen en underbar människa. Farföräldrarna goa och fina ja hela familjen.
Godset Randrup

Vi lagade mat till 22 personer varje dag, en kok och två flickor som turades om att vara i köket och hos familjen en underbar lärorik tid.
Här har jag suttit, ja ja och dammat i alla hörn.
Bo Bedre nr.5 1999
Matsalen
Jens och  sonen Thomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar